"Jag skriver för er."

"Var det här allt livet kunde erbjuda. Det är så svårt att säga till sig själv: dethär får duga. Egentligen vill man kuta och lämna detta skitliv. Trött på att kontrolleras som en liten maskin. Vill också ha miljoner för att sen få leva fritt men frågan är om pengar verkligen ger ett bättre liv för det finns mycket mer än sedlar när de kommer tills ens rikedom. Kärlek är det enda du behöver när ditt liv är tomt. Till ni som står på lagret och garvar när ni packar, till ni som städar toan, till ni som står och spacklar, till alla arbetslösa, till er som har ett jobb, i slutet av månaden är välä allihop på noll. Men en sak som jag vet och jag tror på är att människan är lika mycket värd på denna jord som när du går ner för gatan och allt känns så svårt."

Jävligt grym låt, skriven av Ken Ring. Kan ni tänka er? Ken Ring har gjort en låt som jag verkligen gillar texten på.

Om cirka en timma så är det Onsdag, skönt. Halva veckan över. Denna helg tänker jag låta vara oplanerad, trött på planer. I slutändan så håller dem ändå inte.

Det är kaos i min lägenhet också. Några hantverkare håller på och tapetserar om i hallen. Sovrummet blev färdigt förra veckan. Jag har alltid trott att det var en myt "Hantverkare jobbar väldigt segt." Det är faktiskt sant, precis som vi it-tekniker. Det är enormt mycket slack i arbetet.

Tänkte runda av här, tänkte lägga mig i sängen, skönt att komma i säng lite tidigare än vanligt. Har sömnproblem men idag är jag ganska trött. Förmodligen så kommer jag bli pigg när jag har lagt mig ner för att invänta Jon Blund. Får hålla tummarna att jag somnar direkt när jag lägger huvudet på kudden, precis som min älskade pappa. Så fort han lägger huvudet på kudden så somnar han. Haha!

Jag satt och kikade på statistiken här på bloggen och det är rätt så många som läser min blogg. Konstigt? Jag trodde inte att det fanns något att läsa som intresserade andra. Man känner sig lite tillbakadragen nu när man inte vet vilka det är som läser. Det släpper nog inom kort.

Godnatt på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback